סמוטריץ' ובן גביר בכנס משותף: "יש לחצים שגנץ יהיה במקומנו"

איתי גדסי No Comments on סמוטריץ' ובן גביר בכנס משותף: "יש לחצים שגנץ יהיה במקומנו"

אמש התקיים בשדרות כנס משותף של רשימת הציונות הדתית ועוצמה יהודית ימים ספורים לפני הבחירות. למקום הגיעו כאלף איש ורבים נותרו מחוץ לאולם, האירוע נערך ביוזמת סגן ראש העיר שדרות אלעד קלימי | "הלחצים להכניס את גנץ לממשלה במקומנו מתחילים כבר כעת"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לראשונה מאז תחילת מערכת הבחירות, התקיים אמש כנס משותף לציונות הדתית ולעוצמה יהודית, המנהלים את הקמפיין בנפרד. בכנס שהתקיים בשדרות השתתפו יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר.

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בנאומו: "אנחנו שומעים בימים האחרונים הפחדות של פוליטיקאים ושל התקשורת על ה"השלכות הבינלאומיות" של הקמת ממשלת ימין עם הציונות הדתית. התחיל לחץ שילך ויתגבר מיד אחרי הבחירות על בנימין נתניהו כדי שלא יקים ממשלת ימין עם הציונות הדתית ובמקום זאת יקים ממשלה עם גנץ".

סמוטריץ' תקף בנאומו גם גורמים בממשל האמריקני בעקבות הפרסומים על התערבותם בבחירות והמסרים שמעבירים לנתניהו נגד ישיבה עם הציונות הדתית: "כבר שמעתי שגורמים בממשל האמריקני של ביידן מפעילים לחצים בנושא, ושעוד גורמים במדינות במזרח התיכון לוחצים על נתניהו לא לשתף אותנו בממשלה. היחסים שלנו עם ארה"ב חשובים מאוד והם בלתי ניתנים לערעור. הם לא תלויים בשום אינטרס פוליטי".

"תמיד ישראל ידעה לשתף פעולה עם כל ממשל בארה"ב. אני לא מוכן לקבל התערבות של מדינות זרות, ובטח לא של בעלת בריתנו ארה"ב בבחירות ובדמוקרטיה הישראלית. מי שמתחבקים ומשתפים פעולה עם חברות הקונגרס האנטי ישראליות ראשידה טאליב ואילהאן עומאר, שמפיצות בצורה חסרת אחריות עלילות דם נגד חיילי צה"ל, מסיתות נגדנו ותומכות בחרם ה- BDS על מדינת ישראל, שלא יטיפו לנו מוסר עם מי אפשר לשבת ולהקים ממשלה ועם מי לא. זו התערבות בוטה בתהליך הדמוקרטי בתוך מדינת ישראל ואני מצפה מכל הידידים שלנו מעבר לים לכבד את הבחירות של אזרחי מדינת ישראל ולא להתערב כאן".

בסיום דבריו ביקש סמוטריץ לא לירות בתוך הנגמש: "הדרך היחידה להשאיר את הבחירה בידיים שלנו ולמנוע התערבויות ולחצים מבחוץ זה רק אם הימין יקבל 61 ואנחנו נקבל יותר מנדטים מגנץ. כרגע בכל הסקרים אנחנו צמודים. אנחנו חייבים להיות גדולים יותר, כדי שלא תהיה שום אפשרות להקים ממשלת שמאל עם גנץ כשהציונות הדתית בחוץ".

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר התייחס לניסיונות לפגוע בקולות רשימת הציונות הדתית-עוצמה יהודית: "בימים האחרונים התחילו עלינו מתקפות גם מתוך בית. ופשוט כואב לי שכל מיני אנשי ליכוד, שאנחנו שותפים שלהם, ובאמת אוהבים את נתניהו ורוצים שיהיה ראש ממשלה, אבל כואב לי לראות איך הם מתחילים בתוך הגוש לעורר מחלוקות ולנסות להקניט, ואני אומר למה, למה? הרי כולנו יודעים: זה או ממשלה עם גנץ – או ממשלת ימין מלא מלא".

בן גביר הוסיף: "אני מזכיר לכם מי זה בני גנץ: בני גנץ זה מי שאמר 'אני סיכנתי את חיילי גולני כדי להיות הומני'. לסכן את החיילים שלנו כדי להיות הומני? בושה וחרפה. בני גנץ זה מי שאירח בבית שלו את אבו מאזן, בני גנץ זה מי שאמר שבירושלים יש גם מקום לבירה פלסטינית, בני גנץ זה מי שמקפיא את ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. ולכן אני אומר לחברינו בליכוד, וגם לחברינו במפלגות החרדיות, ובעיקר למשה גפני: משה גפני, אל תלך עם בני גנץ – בני גנץ זה שמאל! עם ישראל רוצה ממשלת ימין מלא מלא".



0 תגובות